Számlázási rendszer áttekintése
Szamlazasi rendszer attekintese
Fontos hangsúlyoznunk, hogy a jövőben az adóhatóság a kiállított számláink valamennyi részletével tisztában lesz anélkül, hogy ellenőrzést indítana, ugyanis alapértelmezett lesz, hogy minden egyes adat befut a számlázási rendszerükbe, ahol az egyes formai vagy tartalmi hibák azonnal napvilágra kerülnek. A felkészülést ezért nem az adatszolgáltatás technikai megvalósításával kell megkezdeni, hanem a kiállított számlák megfelelőségének vizsgálatával.
Ön biztos abban, hogy a számlái átmennek minden rostán? Hogy a megfelelő helyzetekben, a megfelelő típusú dokumentumot állítja ki? Hogy a teljesítési dátumok, az alkalmazott árfolyamok, a számlakorrekciók az előírásoknak megfelelően kerülnek alkalmazásra?
Ha a fenti kérdések valamelyikével kapcsolatban bizonytalan, munkatársaink egy rövid, hatékony ellenőrzéssel segítenek a számlázási rendszer áttekintésében, valamint a hibák, kockázatok feltárásában és kijavításában.
Kinek ajánljuk szolgáltatásainkat?
- Akik nincsenek meggyőződve arról, hogy minden esetben a megfelelő típusú bizonylatot állítják ki;
- Akik nem biztosak abban, hogy bizonylataik tartalmi vagy alaki szempontból megfelelnek a törvényi előírásoknak;
- Akik devizás értékesítéseket végeznek, időszaki elszámolással számláznak, utólagos árengedményt biztosítanak, stb.;
- Akiknek bármilyen más, áfán kívüli adó (pl. környezetvédelmi termékdíj) okán adatfeltüntetési kötelezettségük van;
- És mindenkinek, aki gyors és hatékony áttekintést szeretne a számlázási folyamataira vonatkozóan.
Miben tudunk segíteni?
1. Személyes megbeszélés
Két tanácsadó munkatársunk személyesen találkozik Önnel, vagy közvetlenül a Társaság számlázási ügyekért felelős dolgozójával. A megbeszélés során áttekintjük
- a Társaság jellemző tranzakcióit;
- mikor és milyen esetben fordulhatnak elő számlahelyesbítések, és azokhoz milyen bizonylatokat állítanak ki;
- áttekintjük a számlákon feltüntetett teljesítési időpontokat, az esetleges egyéb adónemekkel (pl. környezetvédelmi termékdíjjal) kapcsolatos adatfeltüntetési kötelezettségeket;
- megbeszéljük a devizás értékesítések kezelését; és
- az egyéb felmerülő kérdéseket.
2. Bizonylatok szúrópróbaszerű ellenőrzése
Minden egyes tranzakciótípusra vonatkozóan szúrópróbaszerűen bizonylatokat választunk, megvizsgáljuk ezeket tartalmi és alaki szempontból, hogy megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak.
3. Írásos összefoglaló
Rövid írásos összefoglalót készítünk a vizsgálatunk eredményéről, és javaslatot teszünk a feltárt hiányosságok kiküszöbölésére.
Szerződéses háttér
A számlák áttekintése jó alkalmat teremt arra is, hogy ha bizonytalan a számlák mögött álló szerződések értelmezésében, vagy szükségesnek tartja a szerződések utólagos írásba foglalását, esetleg az ügylet speciális jellege miatt (pl. üzletág értékesítés esetén) bonyolult a szerződésnek megfelelő számla előállítása, ügyvéd kollégáink is segítségére lesznek a kérdések tisztázásában.
Amennyiben kérdése van, kérjük, keresse tanácsadó kollégáinkat.