Biztosítók pénzügyi kommunikációja: Szolvencia II

Az évek során a pénzügyi kommunikáció a nagy biztosítók promóciójának alapvető részévé vált. Ennek a gyakorlatlak különösen nagy a jelentősége idén az európai Szolvencia II irányelv megérkezésével, amely messzeható változásokat hoz a tőkekövetelmények és a kockázatkezelés területén. Mindezek fényében közelebbről is szemügyre vettük a 2015-ös év pénzügyi kommunikációjának legfontosabb témáját jelentő Szolvencia II irányelvre vonatkozó információkat.

A Szolvencia II irányelvre vonatkozó kommunikáció: 5 megállapítás 

  • A Szolvencia II irányelv bevezetése emelte a biztosítók pénzügyi kommunikációjának mennyiségét és minőségét.
  • Számos csoport jól alkalmazkodott az új szabályozási környezet követelményeihez, kétségtelenül a belső modellek kidolgozására irányuló korábbi munkájuknak köszönhetően.
  • Ugyanakkor nem adtak több információt a jövőbeli kilátásokra, a tőkegazdálkodásra és az osztalékfizetésre vonatkozóan.
  • A pénzügyi kommunikáció kétségtelenül gazdagodik 2016-ban a Szolvencia II irányelv hatályba lépésével, az első SFCR-ek (szolvenciáról és pénzügyi helyzetről szóló jelentések) közzétételével, valamint a sajátkockázat- és szolvenciaértékelés (ORSA) teljes éretté válásával.
  • A Beágyazott Érték Jelentések (Embedded Value Report) jövőjére érdemes odafigyelni az elkövetkező években: vajon teljessé válik-e Szolvencia II-vel való konvergencia, ami ezen információk eltűnéséhez vezet?

 A tanulmány angol és francia nyelven az alábbi linkre kattintva tölthető le:

Kapcsolódó anyagok

Communication Financiere des Assureurs 2016
Financial communication of insurance groups 2016