Ideje cselekedni: Mazars 2021. évi felsővezetői barométer

A 2021-es év zárásakor „C-suite barometer” nevű felsővezetői felmérésünk azt mutatta, hogy a vállalatok a magabiztosság és az ellenálló képesség érzésével kerülnek ki a világjárványból. Magabiztosak voltak abban, hogy képesek reagálni az előttük álló trendekre, arra számítva, hogy átalakítják vállalkozásukat és beruházásokat terveznek. Az ESG (az angol „environmental, social and governance”, azaz környezeti, társadalmi és irányítás) kérdése mostanra határozottan napirenden van, és a vállalkozások számos ESG-témában nyilvános kötelezettségvállalásokat tesznek. De vajon képesek-e a vállalatok a stratégiáik megvalósítására?

A Mazars 2021 negyedik negyedévében végzett „C-suite barometer” felsővezető felmérése a világ 39 országából több mint 1000 vezető véleményét kérte ki annak megértése érdekében, hogy milyen lehetőségekkel és kihívásokkal kell szembenézniük.

Kutatásunk eredményei:

  • Technológiai és fenntarthatósági átalakulások előtt állunk: A vezetők arra számítanak, hogy vállalkozásaik átalakulásokon mennek keresztül: 68%-uk technológiai transzformációra, 62%-uk pedig fenntarthatósági stratégiájának átalakulására számít a következő három-öt éven belül.
  • Magabiztosság és az ellenálló képesség: Kutatásunk a magabiztosság és az ellenálló képesség érzését mutatták ki, amely tulajdonságok 2022-ben valószínűleg ismét próbára lesznek téve a folytatódó világjárvány, a növekvő infláció, valamint az Ukrajnát ért szörnyű támadás hatásai miatt. Átlagosan a válaszadók 87%-a úgy véli, hogy vállalkozása képes megbirkózni az előttük álló trendekkel, és 88%-uk képesnek érzi magát arra, hogy túljusson egy válságon. A kiberbiztonság különösen a figyelem középpontjában áll, és a vállalkozásoknak a lehető legstabilabbnak és legellenállóbbnak kell lenniük: az ellenálló képesség ugyanolyan fontos, mint a védelem.
  • Az ESG határozottan a felsővezetők napirendjén van: A vállalkozások fenntarthatósági stratégiáik átalakítására számítanak, növelik a fenntarthatósági kezdeményezésekbe történő beruházásaikat, valamint nyilvános kötelezettségvállalásokat tesznek számos ESG-témában. A kihívás most az, hogy a szándékokat megvalósítható stratégiákká alakítsák.
  • A stratégiától a cselekvésig: Ahhoz, hogy a vállalkozások megbirkózzanak a várt átalakításokkal, a lehető legtöbbet hozzák ki a tervezett beruházásokból, illetve teljesítsék kötelezettségvállalásaikat – különösen az ESG-vel kapcsolatban – a tervezésen és a szándékokon túllépve a cselekvés irányába kell elmozdulniuk. Ehhez megfelelő programokra, valamint megfelelő készségekkel rendelkező emberekre van szükségük. Közel kétharmaduk (63%) szerint a Covid-19 megváltoztatta a szervezetük számára szükséges jövőbeli vezetési stílusokat, de többségük (88%) úgy véli, hogy rendelkeznek a szükséges készségekkel. Igazuk van?

A piacon azok fognak győzedelmeskedni, akik hatékonyan eljutnak a szándéktól a megvalósításig. Most van itt az ideje a cselekvésnek. 

A tanulmány angol nyelven az alábbi linkre kattintva érhető el:

Kapcsolódó anyag

Mazars C-suite Barometer 2021