A jótállás új szabályrendszere

A fogyasztók alapvető joga az új termékek esetében a jótállás. Ami szerint a jótállásra kötelezett a jótállás időtartama alatt köteles helytállni a termékkel kapcsolatos hibás teljesítésért, azaz köteles a hibás terméket kijavítani, kicserélni, adott esetben az árát leszállítani vagy visszaadni.

A jótállás jelenlegi szabályozása alapján, sajnos számos vásárlónak kell szembesülnie azzal, hogy a kicserélés iránti igényével falakba ütközik, vagy a javítások észszerűtlenül elhúzódnak, ezért nagyon sok panasz is érkezik a fogyasztóvédelmi hatósághoz a jótállási igényekkel kapcsolatban. A problémát orvosolva idén nyáron a Magyar Közlöny 2020. évi 140. számában kihirdették annak a jogszabálynak - a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletnek (továbbiakban rendelet) - a módosítását, amely a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról rendelkezik, és igyekszik elejét venni a fogyasztói elégedetlenségeknek.

A teljes hírlevelet lentebb olvashatja.

Kapcsolódó anyag

Jogi hírlevél 2020/4