Reklámadó: Hogyan tovább?

A 2019-es nyári adócsomag példátlan fordulatot hozott a reklámadó szabályaiban. A jogalkotó határozott időre felfüggesztette a rendelkezések alkalmazását, méghozzá év közben, miközben magát a szabályrendszert érintetlenül meghagyta. Mi áll a háttérben, és hogyan hat ki mindez a reklámok megrendelőire?

Az új rendelkezés a 2019. július 1. és 2022. december 31. közötti időszakra 0%-ban rögzítette az adó mértékét mind a közzétevő, mind a megrendelő esetén. Érdekes módon tehát a reklámadó törvény továbbra is hatályos, mindössze néhány további kiegészítő rendelkezés került beszúrásra, melyek az évközi hatálybalépés (2019. július 24.) miatt rendezik a reklám közzétevők 2019-es kötelezettségeit. A reklámadó, mint adónem ezzel lényegében a klinikai halál állapotába került.

Hírlevelünket az alábbi linken olvashatja:

Kapcsolódó anyag

Adóhírlevél 2019/8