Számlázási rendszer áttekintése

A köznyelvben online számlázásként elhíresült valós idejű adatszolgáltatás bevezetése óta még mindig találkozunk olyan esetekkel, ahol egyáltalán nem, vagy hibásan működik az adatszolgáltatás.Tanácsadóink segítik a felkészülést, a számlázási rendszer áttekintését és a jogszabályi előírásoknak való megfelelést.

Fontos hangsúlyoznunk, hogy a jövőben az adóhatóság a kiállított számláink valamennyi részletével tisztában lesz anélkül, hogy ellenőrzést indítana, ugyanis alapértelmezett lesz, hogy minden egyes adat befut a számlázási rendszerükbe, ahol az egyes formai vagy tartalmi hibák azonnal napvilágra kerülnek. A felkészülést ezért nem az adatszolgáltatás technikai megvalósításával kell megkezdeni, hanem a kiállított számlák megfelelőségének vizsgálatával.

Ön biztos abban, hogy a számlái átmennek minden rostán? Hogy a megfelelő helyzetekben, a megfelelő típusú dokumentumot állítja ki? Hogy a teljesítési dátumok, az alkalmazott árfolyamok, a számlakorrekciók az előírásoknak megfelelően kerülnek alkalmazásra?

Ha a fenti kérdések valamelyikével kapcsolatban bizonytalan, munkatársaink egy rövid, hatékony ellenőrzéssel segítenek a számlázási rendszer áttekintésében, valamint a hibák, kockázatok feltárásában és kijavításában.

Kinek ajánljuk szolgáltatásainkat?

  • Akik nincsenek meggyőződve arról, hogy minden esetben a megfelelő típusú bizonylatot állítják ki;
  • Akik nem biztosak abban, hogy bizonylataik tartalmi vagy alaki szempontból megfelelnek a törvényi előírásoknak;
  • Akik devizás értékesítéseket végeznek, időszaki elszámolással számláznak, utólagos árengedményt biztosítanak, stb.;
  • Akiknek bármilyen más, áfán kívüli adó (pl. környezetvédelmi termékdíj) okán adatfeltüntetési kötelezettségük van;
  • És mindenkinek, aki gyors és hatékony áttekintést szeretne a számlázási folyamataira vonatkozóan.

Miben tudunk segíteni?

1. Személyes megbeszélés

Két tanácsadó munkatársunk személyesen találkozik Önnel, vagy közvetlenül a Társaság számlázási ügyekért felelős dolgozójával. A megbeszélés során áttekintjük

  • a Társaság jellemző tranzakcióit;
  • mikor és milyen esetben fordulhatnak elő számlahelyesbítések, és azokhoz milyen bizonylatokat állítanak ki;
  • áttekintjük a számlákon feltüntetett teljesítési időpontokat, az esetleges egyéb adónemekkel (pl. környezetvédelmi    termékdíjjal) kapcsolatos adatfeltüntetési kötelezettségeket;
  • megbeszéljük a devizás értékesítések kezelését; és
  • az egyéb felmerülő kérdéseket.

2. Bizonylatok szúrópróbaszerű ellenőrzése

Minden egyes tranzakciótípusra vonatkozóan szúrópróbaszerűen bizonylatokat választunk, megvizsgáljuk ezeket tartalmi és alaki szempontból, hogy megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak.

3. Írásos összefoglaló

Rövid írásos összefoglalót készítünk a vizsgálatunk eredményéről, és javaslatot teszünk a feltárt hiányosságok kiküszöbölésére.

Szerződéses háttér

A számlák áttekintése jó alkalmat teremt arra is, hogy ha bizonytalan a számlák mögött álló szerződések értelmezésében, vagy szükségesnek tartja a szerződések utólagos írásba foglalását, esetleg az ügylet speciális jellege miatt (pl. üzletág értékesítés esetén) bonyolult a szerződésnek megfelelő számla előállítása, ügyvéd kollégáink is segítségére lesznek a kérdések tisztázásában.

Amennyiben kérdése van, kérjük, keresse tanácsadó kollégáinkat.