Költséghatékony promóciók

A legújabb piackutatási eredmények szerint a fogyasztók 72%-a érzékeny a különböző promóciókra, és az összes kiskereskedelmi forgalom 40%-a valamilyen promóció keretében kerül értékesítésre. Nem véletlen, hogy ma már szinte nincs is olyan vállalkozás, amelyik
ne alkalmazna vásárlásösztönző eszközöket.

Ugyanakkor ezek a vásárlásösztönző akciók komoly fejtörést jelenthetnek az adózási szakemberek számára. A helyes adóvonzat feltárásához ugyanis nem elegendő a személyi jövedelemadó részletszabályainak ismerete, szükség van többek között a szerencsejátékról szóló törvény, a társasági adó, az áfa, a reklámadó és más kapcsolódó jogszabályok ismeretére is. Ráadásul a promóció megfelelő adókezelése még így sem biztosított, hiszen a törvények ismerete mellett a „szokásjog”, az adóhatóság hivatalos és nem hivatalos útmutatóinak, ellenőrzési gyakorlatának ismerete is elengedhetetlen.

A promóciók feltételeinek körültekintő kidolgozásával jelentős adóösszeg takarítható meg. Érdemes tehát odafigyelni, mert nem mindegy, hogy a promóciós költségvetés jelentős részét közvetlenül a NAV adóbeszedési számláira utaljuk, vagy azt ténylegesen a vásárlásösztönzésre fordíthatjuk.

Kinek ajánljuk szolgáltatásainkat?

  • Annak, aki rendszeresen vagy alkalomszerűen promóciót szervez (nyereményjátékot, versenyt, ajándéksorsolást, tombolát, árumintát ad, vagy kóstoltatást szervez, ajándékot ad a termékei mellé, vagy visszatérítést nyújt)
  • Annak, aki pontgyűjtő akciókat szervez, ajándékot ajánl fel ilyen akciókhoz, vagy más által szervezett akción szerzett pontokat vált be
  • Annak, aki ajándékot ajánl fel egy másik társaság által szervezett játékhoz
  • Annak, aki gyártóként kiskereskedőn keresztül juttat ajándékot, illetve nyereményt a végfogyasztónak, vagy aki kiskereskedőként a gyártók által szervezett játékban segédkezik
  • Annak, aki nem magánszemély vásárlói számára szervez játékot, vagy ösztönző céllal ajándékot juttat
  • És mindenkinek, aki nem biztos a felsorolt, valamint az ezekhez hasonló szituációk adózási vonzatában

Miben tudunk segíteni?

  • Részt veszünk a tervezési folyamatban, együttműködünk a társaság marketing- és pénzügyi részlegével, hogy optimalizáljuk az adóterheket.
  • Segítséget nyújtunk a már meghirdetett, esetleg lebonyolított játékok adóvonzatának feltárásában (személyi jövedelemadó, társasági adó, általános forgalmi adó, reklámadó, illeték-, egyéb adókötelezettségek).
  • Az EU-s HÉA-irányelvre, valamint az Európai Bíróság döntéseire támaszkodva optimalizáljuk a promóciók áfakezelését, valamint szükség esetén alátámasztást kérünk a Pénzügyminisztériumtól feltételes adómegállapítás vagy állásfoglalás formájában.
  • Támogatjuk a társaságot az adóellenőrzés során felmutatható, teljes körű alátámasztó dokumentáció elkészítésében és rendszerezésében.
  • Felülvizsgáljuk a korábban megrendezett promóciók kezelését, felmérjük a kapcsolódó kockázatokat és javaslatot teszünk az esetleges eltérések rendezésére.
  • Útmutatót adunk arra vonatkozóan, milyen szempontokat érdemes figyelembe venni egy-egy promóció megszervezésekor, felhasználva az adóellenőrzések során szerzett tapasztalatainkat.
  • Segítséget nyújtunk a közösen, több társaság bevonásával szervezett, illetve lebonyolított promóciók esetén a szerződéses háttér elkészítésében, valamint véleményezzük az elkészített szerződéseket adózási szempontból, és javaslatot teszünk arra vonatkozóan, hogyan lehet az adóvonzatot a szerződéses háttér megfelelő kialakításával optimalizálni.

Amennyiben kérdése van, kérjük, keresse tanácsadó kollégáinkat.

 

 

Kapcsolódó anyag

Költséghatékony promóciók