Időszaki elszámolású ügyletek

Felkészült az időszaki elszámolású ügyletek áfa szabályainak 2016-os változásaira? 2016. január 1-jétől megváltoznak az időszaki elszámolású (más néven folyamatos teljesítésű, az Áfa törvény 58.§ alá tartozó) ügyletek szabályai, amely változás a vállalkozások többségét – akár számla kibocsátóként, akár befogadóként – érinteni fogja.

Az időszaki elszámolású ügyletek kezelése továbbra is rejthet magában kockázatokat.

A törvénymódosítás keretében változik az érintett ügyletek köre, és módosulnak az ügyletek teljesítési időpontjának szabályai. Fontosnak tartjuk, hogy még jóval a változások hatályba lépése előtt segítséget nyújtsunk Ügyfeleinknek az időszaki elszámolású ügyletekhez kapcsolódó új szabályokra való felkészülésben, hiszen a szabályok változása a számlázó program átállításával, esetlegesen szerződés módosítással járhat.

Az időszaki elszámolású ügyletek szabályainak helyes alkalmazása érdekében az iparági, speciális tevékenység miatti, valamint az egyedi megállapodásoktól függő ügyletek kezelése kapcsán személyre szabott tanácsadással állunk Ügyfeleink rendelkezésére.

Miben tud a Mazars segítséget nyújtani?

A Mazars készséggel áll Ügyfelei rendelkezésére az időszaki elszámolású ügyletekre vonatkozóan bevezetett új szabályok alkalmazása során felmerült gyakorlati problémákkal kapcsolatban. Az új szabályok kapcsán többek között az alábbi kérdések vetődnek fel:

  • Az ügyletre továbbra is alkalmazhatóak-e az időszaki elszámolás szabályai?
  • Hogyan alakul az előlegek kezelése, végszámlák kiállítása az új szabályok szerint?
  • Mi az új szabályok alkalmazásának hatálya, mikortól és pontosan mely tranzakciókra kell első ízben alkalmazni?
  • Számlakorrekciók, önellenőrzés szükségessége és menete;
  • Finanszírozási problémák, cash-flow optimalizálása.

A Mazars személyre szabott tanácsadása időszaki elszámolású ügyletek vonatkozásában.

A Mazars a hatékony, gyors és a gyakorlatban ténylegesen felhasználható támogatás érdekében az alábbi csomagot kínálja Ügyfelei részére:

1. Személyes megbeszélés

Két tanácsadó munkatársunk személyesen találkozik a társaság egy vagy több, az időszaki elszámolású ügyletek rendszer kialakításában illetve a számlázásban érintett dolgozójával. A megbeszélés során tanácsadóink nagyon röviden ismertetik a törvényváltozás lényeges pontjait. Az időszaki elszámolású ügyletek jogszabályi hátterének változásairól szóló összefoglaló anyagot rendelkezésre bocsátjuk.

A megbeszélés leghangsúlyosabb része, hogy Társaság konkrét kérdései alapján:

  • azonosítjuk a Társaságnál a jogszabályváltozással érintett jellemző időszaki elszámolásos típusú tranzakciókat, és megvizsgáljuk, hogy az új szabályok alapján ezek esetében miként alakul az adófizetési kötelezettség,
  • a Mazars július 1 óta szerzett saját tapasztalatai, valamint a Minisztérium állásfoglalása alapján felhívjuk a figyelmet a problémás adózási pontokra, gyakorlati megoldási lehetőségeket javaslunk az időszaki elszámolású ügyletek kezelésére,
  • a megoldási javaslatok kidolgozása érdekében szúrópróbaszerűen megvizsgáljuk az időszaki elszámolással kapcsolatos szerződéseket, és a számlázási gyakorlatot,
  • javaslatokat teszünk az időszaki elszámolású ügyletek számlázó programban történő kezelésére,
  • segítséget nyújtunk az új szabályozásra történő átállás ütemezésében.

 2. Memorandum

  • Kérés esetén, a megoldási javaslatainkról rövid írásos összefoglalót is készítünk, amit a megbeszélést követő egy héten belül a Társaság rendelkezésére bocsátunk.

Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette figyelmét, keresse munkatársainkat.

Megjelent sajtóanyagunk:

Időszaki elszámolású ügyletek

A témával kapcsolatos termékismertetőnk az alábbi linken tölthető le:

Kapcsolódó anyagok

Mazars: Időszaki elszámolású ügyletek
Időszaki elszámolású ügyletek