Pénzügyi-számviteli szakemberek időszakos kihelyezése
A munkaerőpiacon az ilyen jelöltet megtalálni és kiválasztani hosszú procedúra, és gyakran a megbízási idő rövidsége miatt a szakmailag és emberileg is megfelelő munkavállalók számára nem vonzó a határozott idejű munkaszerződés.
A leggyakrabban előforduló okok, amikor szükség lehet időszakos szakemberek kihelyezésére, professzionális helyettesítésére
- tapasztalt munkavállaló vagy vezető hirtelen, tartós megbetegedése, egyéb munkaképtelensége, esetleges felmondása;
- tartós távollét várandósság idejére;
- átmeneti időszakokban jelentkező megnövekedett kapacitás igény bizonyos projekteknél (pl. évzárás, audit, beruházások, átalakulások, ERP váltás) adminisztratív támogatásához.
Az általunk kínált megoldás
Iparági tapasztalattal rendelkező tapasztalt könyvelő munkatárs, főkönyvelő vagy pénzügyi-számviteli asszisztens kihelyezése az ügyfelekhez átmeneti időszakra.
A Mazars számviteli-pénzügyi adminisztrációs tudással rendelkező kollégái rövidebb-hosszabb időre segítenek az időszakosan megnövekedett feladatok ellátásában, átmeneti helyettesítésében. Az ajánlott szolgáltatás fő előnye, hogy gyorsan biztosít megfelelően képzett, megbízható munkatársa(ka)t hosszadalmas keresési procedúra nélkül. Emellett a megbízónak nem kell számolnia azzal a gyakran felmerülő kockázattal, hogy a munkáltató és a munkavállaló beválik-e. Természetesen a fentieken kívül a Mazars rész- vagy teljes folyamatokra kiterjedő kiszervezés esetén is kész arra, hogy magas szintű megoldásokat nyújtson.
Számviteli és könyvelési kompetenciák
- Adatrögzítés, kontírozás, analitikus könyvelés
- Főkönyvi könyvelés
- Számlázás
- Havi számviteli-pénzügyi zárások lebonyolítása
- Belső auditok támogatása
- Éves beszámoló összeállítása
- Könyvvizsgálat támogatása
- Pénzügyi adminisztráció
- Számviteli politika készítése
- Leltár-ellenőrzések és -kiértékelések
- ERP-váltással kapcsolatos számviteli tanácsadás
Adózási kompetenciák
- A magyar céges adónemek teljes spektrumát lefedő adók kalkulációja
- Adóbevallások készítése és benyújtása
- Elektronikus kapcsolattartás az adóhatósággal (cégkapufigyelés)
- Önellenőrzések lefolytatása
- Adó-visszaigénylések teljes körű elvégzése
- Adóellenőrzések támogatása
- Belső könyvelés áttekintésén alapuló adókalkulációk és bevallások készítése
- Az ügyfél ERP-adókód beállításainak felülvizsgálata és tanácsadás
Jelentéskészítési kompetenciák
- Havi és negyedéves pénzügy zárási riportok készítése az anyavállalat előírásai szerint
- Anyavállalati ad hoc kontrollingjelentések készítése
- Részvétel pénzügyi tervezési folyamatban (budgeting, forecasting)
- Éves konszolidációs folyamatok támogatása kimutatásokkal
- IFRS-vagy US GAAP kimutatások készítése
- Banki adatszolgáltatás készítése
Amennyiben kérdése van, kérjük, keresse tanácsadó kollégáinkat.