Pénzügyi-számviteli szakemberek időszakos kihelyezése

A Mazars tapasztalatai szerint mind a HR vezetők, mind a pénzügyi-számviteli szakterületek vezetői időről időre szembesülnek azzal a kihívással, hogy gyorsan kell megbízható és szakmailag felkészült munkatársat találni előre nem tervezhető okok miatt.

A munkaerőpiacon az ilyen jelöltet megtalálni és kiválasztani hosszú procedúra, és gyakran a megbízási idő rövidsége miatt a szakmailag és emberileg is megfelelő munkavállalók számára nem vonzó a határozott idejű munkaszerződés.

A leggyakrabban előforduló okok, amikor szükség lehet időszakos szakemberek kihelyezésére, professzionális helyettesítésére

  • tapasztalt munkavállaló vagy vezető hirtelen, tartós megbetegedése, egyéb munkaképtelensége, esetleges felmondása;
  • tartós távollét várandósság idejére;
  • átmeneti időszakokban jelentkező megnövekedett kapacitás igény bizonyos projekteknél (pl. évzárás, audit, beruházások, átalakulások, ERP váltás) adminisztratív támogatásához.

Az általunk kínált megoldás

Iparági tapasztalattal rendelkező tapasztalt könyvelő munkatárs, főkönyvelő vagy pénzügyi-számviteli asszisztens kihelyezése az ügyfelekhez átmeneti időszakra.

A Mazars számviteli-pénzügyi adminisztrációs tudással rendelkező kollégái rövidebb-hosszabb időre segítenek az időszakosan megnövekedett feladatok ellátásában, átmeneti helyettesítésében. Az ajánlott szolgáltatás fő előnye, hogy gyorsan biztosít megfelelően képzett, megbízható munkatársa(ka)t hosszadalmas keresési procedúra nélkül. Emellett a megbízónak nem kell számolnia azzal a gyakran felmerülő kockázattal, hogy a munkáltató és a munkavállaló beválik-e. Természetesen a fentieken kívül a Mazars rész- vagy teljes folyamatokra kiterjedő kiszervezés esetén is kész arra, hogy magas szintű megoldásokat nyújtson.

Számviteli és könyvelési kompetenciák

  • Adatrögzítés, kontírozás, analitikus könyvelés
  • Főkönyvi könyvelés
  • Számlázás
  • Havi számviteli-pénzügyi zárások lebonyolítása
  • Belső auditok támogatása
  • Éves beszámoló összeállítása
  • Könyvvizsgálat támogatása
  • Pénzügyi adminisztráció
  • Számviteli politika készítése
  • Leltár-ellenőrzések és -kiértékelések
  • ERP-váltással kapcsolatos számviteli tanácsadás

Adózási kompetenciák

  • A magyar céges adónemek teljes spektrumát lefedő adók kalkulációja
  • Adóbevallások készítése és benyújtása
  • Elektronikus kapcsolattartás az adóhatósággal (cégkapufigyelés)
  • Önellenőrzések lefolytatása
  • Adó-visszaigénylések teljes körű elvégzése
  • Adóellenőrzések támogatása
  • Belső könyvelés áttekintésén alapuló adókalkulációk és bevallások készítése
  • Az ügyfél ERP-adókód beállításainak felülvizsgálata és tanácsadás

Jelentéskészítési kompetenciák

  • Havi és negyedéves pénzügy zárási riportok készítése az anyavállalat előírásai szerint
  • Anyavállalati ad hoc kontrollingjelentések készítése
  • Részvétel pénzügyi tervezési folyamatban (budgeting, forecasting)
  • Éves konszolidációs folyamatok támogatása kimutatásokkal
  • IFRS-vagy US GAAP kimutatások készítése
  • Banki adatszolgáltatás készítése

Amennyiben kérdése van, kérjük, keresse tanácsadó kollégáinkat.

Kapcsolódó anyag

Pénzügyi-számviteli szakemberek időszakos kihelyezése