Mazars 2020. évi vállalati felsővezetői barométer
Mazars 2020. evi vallalati felsovezetoi barometer
2020 elején a Mazars úgy döntött, hogy egy új felmérést kezdeményez a vállalati felsővezetők körében. Szerettük volna felmérni a vállalati felsővezetők véleményét a következő évre vonatkozó tevékenységeikről és kilátásaikról, megérteni, hogyan kezelik és priorizálják a különböző rövid és hosszú távú kezdeményezéseket.
A szándékunk az volt, hogy a felmérés összehasonlítási alapadatokat képezzen, amelyekhez képest nyomon követhetjük, hogyan alakulnak ezek a nézetek az elkövetkezendő években végzett későbbi felmérések során.
Akaratlanul azonban végül valami másról készítettünk pillanatfelvételt: arról, hogy miként reagáltak a nemzetközi vállalatvezetők az elmúlt száz év legsúlyosabb világjárványára.
A Mazars 2020 vállalati felsővezetői barométere egy átfogó jelentés a vállalatvezetők nézeteiről és kilátásairól 2021-re vonatkozóan, a felmérésben világszerte részt vevő több mint 500 felsővezetői vezetőjének véleménye alapján.
Meglepő optimizmus
Összességében a kutatás meglepő mértékű optimizmust mutat a felsővezetők között. A durva környezet ellenére a többség (58%) a 2020-as évet nagyobb árbevétellel tervezte zárni, mint a 2019-est. A 2021-es évre előtekintve a vezetők még optimistábbak voltak: több mint 70%-uk várt nagyobb bevételt, mint 2020-ban.
Mindennek során nem hagyták figyelmen kívül a nehézségeket sem, hiszen a Covid-19-válság hatása nyilvánvaló annak a 35%-nak a véleményében, akik szerint az árbevétel alacsonyabb lesz, mint 2019-ben volt. A 4. negyedévben végzett gyorsfelmérés alapján további negatív kilátások is napvilágra kerültek, hiszen több vállalatvezető adott hangot aggodalmának, hogy az árbevétel alacsonyabb lesz 2021-ben, mint korábban.
Olvassa el új jelentésünket, hogy még többet megtudhasson az alábbiakról:
- Mely ágazatok és régiók a legoptimistábbak a jövővel kapcsolatban? És melyek a legkevésbé azok?
- A következő három-öt évben várhatóan mely tendenciák lesznek a legnagyobb hatással a vállalkozásokra? És mennyire biztosak a vállalatvezetők abban, hogy az üzletük reagál majd ezekre?
- Milyen típusú átalakulásokkal kell a szervezeteknek szembenézniük a közeljövőben?
- Milyen tevékenységekre összpontosítják a vállalkozások az idejüket, pénzüket és erőforrásaikat? Ezeknek a lépéseknek a hatásai rövid vagy hosszú távúak lesznek véleményük szerint?
- Miben különböznek a vélemények régiónként, ágazatonként és a vállalkozások mérete szerint?
A teljes jelentés és kiemelt cikkek angol nyelven olvashatók és az alábbi linken érhetők el: