Pénzügyi és számviteli szakemberek időszakos kihelyezése

A Mazars tapasztalatai szerint mind a HR vezetők, mind a pénzügyi-számviteli szakterületek vezetői időről időre szembesülnek azzal a kihívással, hogy gyorsan kell megbízható és szakmailag felkészült munkatársat találni előre nem tervezhető okok miatt.

A munkaerő piacon egy ilyen jelölt megtalálása és kiválasztása egy hosszú procedúra és gyakran a megbízás rövidsége miatt a szakmailag és emberileg is megfelelő munkavállalók számára nem vonzó egy ilyen határozott idejű munkaszerződés.

A leggyakrabban előforduló okok, amikor szükség lehet időszakos, professzionális helyettesítésre

  • tapasztalt munkavállaló vagy vezető hirtelen, tartós megbetegedése, egyéb munkaképtelensége, esetleges felmondása;
  • várandósság ideje alatti tartós távollét;
  • átmeneti időszakokban jelentkező megnövekedett kapacitás igény bizonyos projekteknél (pl. évzárás, audit, beruházások, átalakulások, ERP váltás) adminisztratív támogatásához.

Az általunk kínált megoldás

Iparági tapasztalattal rendelkező tapasztalt könyvelő munkatárs, főkönyvelő vagy pénzügyi-számviteli asszisztens kihelyezése az ügyfelekhez átmeneti időszakra.

A Mazars számviteli, pénzügyi adminisztrációs tudással rendelkező kollégái rövidebb-hosszabb időre segíteni tudnak az időszakosan megnövekedett feladatok ellátásában, átmeneti helyettesítésében. Az ajánlott szolgáltatás fő előnye, hogy gyorsan biztosít megfelelően képzett, megbízható munkatársat hosszadalmas keresési procedúra nélkül. Emellett a munkáltató és a munkavállaló kölcsönös beválása kapcsán gyakran felmerülő kockázattal sem kell számolnia a megbízónak. Természetesen a fentiek mellett a Mazars rész-, vagy teljes folyamatokra kiterjedő kiszervezés esetén is kész magas szintű megoldásokat nyújtani.

Számviteli és könyvelési kompetenciák

  • Adatrögzítés, kontírozás, analitikus könyvelés
  • Főkönyvi könyvelés
  • Számlázás
  • Havi számviteli-pénzügyi zárások lebonyolítása
  • Belső auditok támogatása
  • Éves beszámoló összeállítása
  • Könyvvizsgálat támogatása
  • Pénzügyi adminisztráció
  • Számviteli politika készítése
  • Leltár ellenőrzések és kiértékelések
  • ERP váltással kapcsolatos számviteli tanácsadás

Adózási kompetenciák

  • A magyar céges adónemek teljes spektrumát lefedő adók kalkulációja
  • Adóbevallások készítése és benyújtása
  • Az adóhatósággal való elektronikus kapcsolattartás (cégkapu figyelés)
  • Önellenőrzések lefolytatása
  • Adó visszaigénylések teljeskörű elvégzése
  • Adóellenőrzések támogatása
  • Belső könyvelés áttekintésén alapuló adókalkulációk és bevallások készítése
  • Ügyfél ERP adókód beállítások felülvizsgálata és tanácsadás

Jelentés készítési kompetenciák

  • Havi és negyedéves pénzügy zárási riportok készítése az anyavállalat előírásai szerint
  • Anyavállalati ad-hoc kontrolling jelentések készítése
  • Részvétel pénzügyi tervezési folyamatban (budgeting, forecasting)
  • Éves konszolidációs folyamatok támogatása kimutatásokkal
  • IFRS vagy US GAAP kimutatások készítése
  • Banki adatszolgáltatás készítése

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, kérjük, keressen minket a +36-1-429-3010-es központi telefonszámunkon vagy az oldalon található közvetlen elérhetőségeinken, hogy egy személyes találkozón egyeztethessük Önnel a részleteket.